Young Adults of St Francis

April 13, 2014

Posted on: April 13, 2014

“SEALED WITH A KISS”

 
“The One I shall kiss is the Man; seize Him.” —Matthew 26:48, RSV-CE
 
Many of you who read this have been kissed passionately and have experienced the love and intimacy which accompanies such a kiss. Some of you have also been treated with indifference or even have been betrayed by the same person who kissed you earlier. Imagine, then, how Jesus felt in being kissed by Judas, His betrayer. Even so, Jesus never stopped loving Judas. He even addressed Judas as “Friend” after Judas sealed Jesus’ death with a kiss (Mt 26:50).

On this Palm Sunday, we open our lips to receive Jesus in Holy Communion. In effect, we receive a eucharistic kiss from Jesus (see Sg 1:2). Will we kiss Jesus with a kiss of loving intimacy, repentance, and commitment (see Lk 7:38), or will we give Him betrayal, indifference, and a kiss of death? (see 1 Cor 11:27-30) Will we use our lips to tell Jesus “Hosanna” today (Mt 21:9), but ignore Him later this week by living a lifestyle which opposes His teaching and which shouts “Crucify Him”? (Mt 27:22-23)

On Good Friday, in five days, we will have another opportunity to kiss the cross of Jesus in veneration. A penitent woman tearfully and lovingly kissed the feet of Jesus (Lk 7:37-38). In the same way, seal your commitment to Jesus “with the kiss of love” (1 Pt 5:14, RSV-CE).

 
Prayer: “O Lord, open my lips, and my mouth shall proclaim Your praise” (Ps 51:17). My lips are Yours, Lord Jesus, from now on.
Promise: “Clearly this was the Son of God!” —Mt 27:54
Praise: “Hosanna to the Son of David! Blessed is He Who comes in the name of the Lord! Hosanna in the highest!” (Mt 21:9)
 
Rescript: In accord with the Code of Canon Law, I hereby grant my permission to publish One Bread, One Body covering the period from April 1, 2014 through May 31, 2014.
†Most Reverend Joseph R. Binzer, Auxiliary Bishop, Vicar General of the Archdiocese of Cincinnati, October 30, 2013.

The rescript is a declaration that a book or pamphlet is considered to be free of doctrinal or moral error. It is not implied that those who have granted ecclesial permission agree with the contents, opinions, or statements expressed.

“SELLADO CON UN BESO”

 
“Es aquel a quien voy a besar. Deténganlo” (Mateo 26:48).
 
Muchos de ustedes que leen esto han besado apasionadamente y han experimentado el amor y la intimidad que expresa un beso. Otros han sido tratados con indiferencia o incluso han sido traicionados por la misma persona que le dio un beso antes. Imagínense, entonces, ¿cómo se sintió Jesús al ser besado por Judas, el traidor? Aun así, Jesús nunca dejó de amar a Judas. Incluso se dirigió a Judas como “amigo” después de que Judas sellara la muerte de Jesús con un beso (Mt 26:50).

En este Domingo de Ramos abrimos nuestros labios para recibir a Jesús en la Sagrada Comunión. En efecto, recibimos un beso eucarístico de Jesús (Stg 1:2). ¿Vamos a besar a Jesús con un beso íntimo y amoroso, de arrepentimiento y de compromiso (ver Lc 7:38 ), o vamos a darle uno de traición, indiferencia y un beso de muerte? (ver 1 Co 11:27-30) ¿Vamos a usar nuestros labios para decirle a Jesús “Hosana” hoy (Mt 21:09), y lo vamos a ignorar esta semana con un estilo de vida que se opone a sus enseñanzas y que grita: “¡crucifícale!”? (Mt 27:22-23).

En el Viernes Santo, dentro de cinco días, tendremos otra oportunidad de besar la cruz de Jesús en acto de veneración. Una mujer penitente besó con lágrimas y con amor los pies de Jesús (Lc 7:37-38). De la misma manera sella el compromiso con Jesús “con un beso de amor fraternal” (1 Pe 5:14).

 
Oración: “Abre mis labios, Señor, y mi boca proclamará tu alabanza” (Sal 51:17). Mis labios son tuyos, Señor Jesús, de ahora en adelante.
Promesa: “¡Verdaderamente, este era el hijo de Dios!” (Mt 27:54).
Alabanza: “¡Hosana al Hijo de David! ¡Bendito el que viene en nombre del Señor! ¡Hosana en las alturas!” (Mt 21:9).
 
Rescripto: Según el Código de Derecho Canónico, se otorga el Imprimátur (permiso de publicar) a Un Pan, Un Cuerpo por el periodo desde 1 de abril de 2014 hasta 31 de mayo de 2014 incluso.
†Reverendísimo Joseph R. Binzer, Obispo auxiliar y Vicario general de la Arquidiócesis de Cincinnati, 18 de diciembre de 2013.

El Imprimátur (permiso de publicar) es una declaración que un libro o folleto se considera libre de error doctrinal o moral. No implica acuerdo con contenido, opiniones o afirmaciones expresadas en el mismo.

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