Young Adults of St Francis

April 3, 2014

Posted on: April 4, 2014

“SENT”-SITIVITY TRAINING

 
“The Father has sent Me.” —John 5:36
 
Jesus was keenly aware of being sent by His Father to minister to the world. In John’s Gospel, Jesus refers to Himself as being sent by the Father no less than thirty-eight times! He repeatedly emphasizes that we must believe that the Father sent Him (see Jn 17:21). The Father and Jesus continually testify that Jesus was sent by the Father (Jn 5:36). Jesus even tells His disciples that the Father loves them because they believed that He was sent by God (Jn 16:27).

We disciples imitate Jesus. To be like Jesus, we must always be aware that we are sent by the Father. It’s critical for us to see ourselves as being sent. Instead of identifying ourselves as a mailman, foreman, librarian, or housewife, we should imitate Jesus and the apostles by identifying ourselves as being sent by the Lord (see Jn 10:36; 2 Tm 1:1; Ti 1:1).

Jesus tells us: “As the Father has sent Me, so I send you” (Jn 20:21). At each Mass (a word which means “sent”), we are sent forth to “go and announce the Gospel of the Lord.” Thus, we are sent forth by the Lord from Mass to minister to the world (Jn 17:18). Jesus tells us: “Remember: I am sending you” (Lk 10:3). “Go out now and take your place” (Acts 5:20).

 
Prayer: Father, I hear Your voice saying, “Whom shall I send? Who will go?” (Is 6:8) “Here I am…send me!” (Is 6:8)
Promise: “These very works which I perform testify on My behalf that the Father has sent Me.” —Jn 5:36
Praise: Mary visited her fellow parishioner Carol in the hospital and prayed with her.
Rescript: In accord with the Code of Canon Law, I hereby grant my permission to publish One Bread, One Body covering the period from April 1, 2014 through May 31, 2014.
†Most Reverend Joseph R. Binzer, Auxiliary Bishop, Vicar General of the Archdiocese of Cincinnati, October 30, 2013.

The rescript is a declaration that a book or pamphlet is considered to be free of doctrinal or moral error. It is not implied that those who have granted ecclesial permission agree with the contents, opinions, or statements expressed.

 

SABERSE “ENVIADO”

 
“Mi Padre me ha enviado” (Juan 5:36).
 
Jesús se sabía enviado por su Padre para atender al mundo. En el evangelio de san Juan, Jesús se refiere a sí mismo como enviado por el Padre ¡al menos unas treinta y ocho veces! Él insiste en que debemos creer que el Padre lo envió (ver Jn 17:21). Vemos tanto al Padre como al Hijo, haciendo referencia a su misión (Jn 5:36). Incluso, Jesús le dice a sus discípulos que el Padre los ama por creer que es su Enviado (Jn 16:27).

Como discípulos, imitamos a Jesús. Para imitarle, debemos estar conscientes de que también somos enviados por el Padre. Resulta crítico vernos a nosotros mismos como siendo enviados. Si bien solemos identificarnos con nuestra trabajo: un mensajero, un capataz, una bibliotecaria o una ama de casa, no debemos olvidar que, al igual que Jesús (a quien imitamos) somos apóstoles enviados por el Señor (ver Jn 10:36; 2 Tim 1:1; Tit 1:1).

Jesús nos dice: “Como el Padre me envió a mí, yo también los envío a ustedes” (Jn 20:21). En cada Misa, (palabra que significa “enviado”), somos enviados para “ir y anunciar el Evangelio del Señor” Por lo tanto, somos enviados por el Señor desde la Misa para atender el mundo (Jn 17:18). Jesús nos dice: “Vayan, Yo los envío” (Lc 10:3). “Vayan al Templo y anuncien al pueblo todo lo que se refiere a esta nueva Vida” (Hch 5:20).

 
Oración: Padre, escucho Tu voz diciendo: “¿A quién enviaré y quién irá por ustedes?” (Is 6:8). “¡Aquí estoy: envíame!” (Is 6:8).
Promesa: “Estas obras que yo realizo atestiguan que mi Padre me ha enviado” (Jn 5:36).
Alabanza: María visitaba a Carol, que asistía la misma parroquia, en el hospital y oraba con ella.
Rescripto: Según el Código de Derecho Canónico, se otorga el Imprimátur (permiso de publicar) a Un Pan, Un Cuerpo por el periodo desde 1 de abril de 2014 hasta 31 de mayo de 2014 incluso.
†Reverendísimo Joseph R. Binzer, Obispo auxiliar y Vicario general de la Arquidiócesis de Cincinnati, 18 de diciembre de 2013.

El Imprimátur (permiso de publicar) es una declaración que un libro o folleto se considera libre de error doctrinal o moral. No implica acuerdo con contenido, opiniones o afirmaciones expresadas en el mismo.
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