Young Adults of St Francis

March 16, 2014

Posted on: March 15, 2014

CONVERSATION PEACE

“Suddenly Moses and Elijah appeared to them conversing with Him.” —Matthew 17:3
It is extremely important that we hear the Lord and converse with Him. The most important conversation we will ever have with the Lord will be on the subject of His death and resurrection. However, this is the most difficult subject of conversation for us.

Jesus’ transfiguration was an attempt to help us converse with Him about His death and resurrection. When we see Jesus glorified, we realize “the sufferings of the present to be as nothing compared with the glory to be revealed in us” (Rm 8:18). When we see Jesus conversing with Moses and Elijah (Mt 17:3), we see how our conversation with Jesus is supposed to be. Finally, when we hear the Father command us to listen to Jesus (Mt 17:5), we realize that we’d better listen to Him whether we want to or not.

Never has a conversation ever been so dramatically introduced as the one following the transfiguration. Nevertheless, when Jesus once again tried to engage the apostles in conversation about His passion, death, and resurrection, they broke off the conversation. At Jesus’s “words they were overwhelmed with grief” (Mt 17:23). So the transfiguration seemed at first a failure. However, after the coming of the Holy Spirit at Pentecost, the transfiguration took effect (see 2 Pt 1:17-18). Jesus’ disciples not only conversed with Him about His death and resurrection; they even lived crucified and risen lives. Then they took up their daily crosses and witnessed for the risen Christ.

Prayer: Jesus, may I be fully engaged in conversation with You.
Promise: Jesus “has robbed death of its power and has brought life and immortality into clear light through the gospel.” —2 Tm 1:10
Praise: Jesus is risen! We can live with Him forever! Thank You, Jesus.
Rescript: In accord with the Code of Canon Law, I hereby grant my permission to publish One Bread, One Body covering the period from February 1, 2014 through March 31, 2014.
†Most Reverend Joseph R. Binzer, Auxiliary Bishop, Vicar General of the Archdiocese of Cincinnati, August 8, 2013.
The rescript is a declaration that a book or pamphlet is considered to be free of doctrinal or moral error. It is not implied that those who have granted ecclesial permission agree with the contents, opinions, or statements expressed.

UNA CONVERSACION TRANQUILA

“De pronto se les aparecieron Moisés y Elías, hablando con Jesús” (Mt 17:3).
Es extremadamente importante que oigamos al Señor y conversemos con Él. La conversación más importante que vamos a tener jamás con el Señor será del tema de su muerte y resurrección. Sin embargo, es el tema de conversación más difícil para nosotros.

La transfiguración de Jesús fue un intento de ayudarnos a conversar con Él de Su muerte y resurrección. Cuando nosotros vemos a Jesucristo glorificado, nos damos cuenta de “que los sufrimientos del tiempo presente no pueden compararse con la gloria futura que se revelará en nosotros” (Rom 8:18). Cuando vemos a Jesús conversando con Moisés y Elías (Mt 17:3), vemos cómo nuestra conversación con Jesús debe ser. Finalmente, cuando oímos al Padre mandarnos escuchar a Jesús (Mt 17:5), nos damos cuenta de que debemos escucharle tanto si queremos como si no.

Nunca se ha abordado tan dramáticamente una conversación como la que siguió la transfiguración. A pesar de todo, cuando Jesús de nuevo intentó entablar conversación con los apóstoles sobre Su pasión, muerte y resurrección, ellos interrumpieron la conversación. Al oír las palabras de Jesucristo, “ellos quedaron muy apenados” (Mt 17:23). Así, la transfiguración parecía un fracaso al principio. Sin embargo, después de la venida del Espíritu Santo en Pentecostés, la transfiguración entró en vigor (Cfr. 2 Pe 1:17-18). Los discípulos de Jesús no sólo conversaron con Él sobre Su muerte y resurrección; ellos incluso vivían crucificadas y resucitadas vidas. Luego ellos cargaban con sus cruces diariamente y eran testigos del Cristo resucitado.

Oración: Jesús, que yo pueda ocuparme íntegramente en la conversación contigo.
Promesa: Jesús “destruyó la muerte e hizo brillar la vida incorruptible, mediante la Buena Noticia” (2 Tim 1:10).
Alabanza: ¡Jesús está resucitado! ¡Podemos vivir con Él para siempre! Gracias, Jesús.
Rescripto: Según el Código de Derecho Canónico, se otorga el Imprimátur (permiso de publicar) a Un Pan, Un Cuerpo por el periodo desde 1 de febrero de 2014 hasta 31 de marzo de 2014 incluso.
†Reverendísimo Joseph R. Binzer, Obispo auxiliar y Vicario general de la Arquidiócesis de Cincinnati, 8 de augusto de 2013.
El Imprimátur (permiso de publicar) es una declaración que un libro o folleto se considera libre de error doctrinal o moral. No implica acuerdo con contenido, opiniones o afirmaciones expresadas en el mismo.
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