Young Adults of St Francis

March 10, 2014

Posted on: March 10, 2014

LOVE IS FORGIVENESS

“You shall love your neighbor as yourself.” —Leviticus 19:18
Jesus surprised the religious leaders of His day by teaching that an obscure commandment in Leviticus was the second greatest commandment and, together with the first commandment, was the basis of the whole law and the prophets (Mt 22:35-40).

The Biblical context for the second greatest commandment is another commandment: “Take no revenge and cherish no grudge against your fellow countrymen” (Lv 19:18). Consequently, when Jesus commands us to love our neighbor as ourselves, He is telling us to hold no unforgiveness. Thus, love as expressed in forgiveness indicates whether or not we truly love God with all our hearts. A forgiving love is part of the basis of the whole law and the prophets.

When we understand the Biblical context of the second greatest commandment, we see forgiveness not only as an aspect of Christianity but as the essence of it. This helps us understand why Jesus taught us to pray: “Forgive us the wrong we have done as we forgive those who wrong us” (Mt 6:12). In the light of Leviticus, we can better appreciate one of Jesus’ last words on the cross: “Father, forgive them; they do not know what they are doing” (Lk 23:34).

When God says: “Love,” He means first of all: “Forgive.” God is Love, and they who abide in forgiveness abide in God and God in them (see 1 Jn 4:16).

Prayer: Father, may I forgive 70 x 7 times. Give me a life of forgiving and love.
Promise: “I assure you, as often as you did it for one of My least brothers, you did it for Me.” —Mt 25:40
Praise: Charles forgave his brother — again.
Rescript: In accord with the Code of Canon Law, I hereby grant my permission to publish One Bread, One Body covering the period from February 1, 2014 through March 31, 2014.
†Most Reverend Joseph R. Binzer, Auxiliary Bishop, Vicar General of the Archdiocese of Cincinnati, August 8, 2013.
The rescript is a declaration that a book or pamphlet is considered to be free of doctrinal or moral error. It is not implied that those who have granted ecclesial permission agree with the contents, opinions, or statements expressed.

EL AMOR ES EL PERDON

“Amarás a tu prójimo como a ti mismo” (Levítico 19:18).
Jesús sorprendió a los líderes religiosos de Su día al enseñar que un mandato oscuro de Levítico era el segundo mandato más grande y que, junto al primer mandato, era la base de la ley entera y los profetas (Mt 22:35-40).

El contexto bíblico del segundo mandato más grande es otro mandato: “No serás vengativo con tus compatriotas ni les guardarás rencor” (Lv 19:18). Por consiguiente, cuando Jesucristo nos manda amar a nuestros prójimos como a nosotros mismos, Él nos manda a perdonar y tener compasión. Así, el amor como se expresa en el perdón indica si de verdad amamos a Dios con todo nuestros corazones o no. Un amor compasivo es parte de la base de la ley entera y los profetas.

Cuando entendemos el contexto bíblico del segundo mandato más grande, vemos el perdón no sólo como un aspecto del cristianismo sino como la esencia de ello. Esto nos ayuda a entender por qué Jesús nos enseñó a rezar: “Perdona nuestras ofensas, como nosotros perdonamos a los que nos han ofendido” (Mt 6:12). A la luz de Levítico, podemos mejor apreciar unas de las últimas palabras de Jesucristo en la cruz: “Padre, perdónalos, porque no saben lo que hacen” (Lc 23:34).

Cuando Dios dice: “Ama”, Él quiere decir ante todo: “Perdona”. Dios es Amor, y los que permanecen en compasión permanecen en Dios y Dios en ellos (Cfr. 1 Jn 4:16).

Oración: Padre, que yo pueda perdonar setenta veces siete. Dame una vida de compasión y amor.
Promesa: “Les aseguro que cada vez que lo hicieron con el más pequeño de mis hermanos, lo hicieron conmigo” (Mt 25:40).
Alabanza: Carlos perdonó a su hermano – otra vez.
Rescripto: Según el Código de Derecho Canónico, se otorga el Imprimátur (permiso de publicar) a Un Pan, Un Cuerpo por el periodo desde 1 de febrero de 2014 hasta 31 de marzo de 2014 incluso.
†Reverendísimo Joseph R. Binzer, Obispo auxiliar y Vicario general de la Arquidiócesis de Cincinnati, 8 de augusto de 2013.
El Imprimátur (permiso de publicar) es una declaración que un libro o folleto se considera libre de error doctrinal o moral. No implica acuerdo con contenido, opiniones o afirmaciones expresadas en el mismo.
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