Young Adults of St Francis

March 7, 2014

Posted on: March 8, 2014

A HEART CONTRITE AND HUMBLE

“My sacrifice, O God, is a contrite spirit; a heart contrite and humbled, O God, You will not spurn.” —Psalm 51:19
The prayer of King David begins: “Have mercy on me, O God, in Your goodness” (Ps 51:3). If David, a powerful King, could humble himself before God, what is stopping us from doing the same? The Lord asks this of each of us, and He will not spurn a person who approaches Him with a humble, contrite heart (Ps 51:19). It’s not always the other person that needs to open themselves up to God; to that someone else we might be the person who needs to be open to the Lord. God asks me to acknowledge my offense (Ps 51:5) so He can thoroughly wash me from my guilt and cleanse me of my sin (Ps 51:4).

Fasting is a powerful way to quiet the world around us and make your prayer be “heard on high” (Is 58:4). God has given us His “wish list” for our fasting: sharing bread with the hungry, sheltering the homeless, clothing the naked, and not turning our back on our family and friends (see Is 58:7). Humbly asking God for forgiveness opens our hearts to the Lord to heal us. It also opens our eyes to those around us who are hurting and in need.

As St. Teresa of Avila said, we are God’s hands and feet. We seem to think what He asks is difficult; His request is simply to approach Him with a humble, contrite heart. He will do the rest (see 1 Thes 5:24).

Prayer: “Have mercy on me, O God, in Your goodness” guide my mind to be open to Your will for me this Lent.
Promise: “The glory of the Lord shall be your rear guard.” —Is 58:8
Praise: Sts. Perpetua & Felicity differed from those who killed them: they loved their enemies. Several of their executioners came to believe in Jesus by witnessing their faith as they died.
(This teaching was submitted by a member of our editorial team.)
Rescript: In accord with the Code of Canon Law, I hereby grant my permission to publish One Bread, One Body covering the period from February 1, 2014 through March 31, 2014.
†Most Reverend Joseph R. Binzer, Auxiliary Bishop, Vicar General of the Archdiocese of Cincinnati, August 8, 2013.
The rescript is a declaration that a book or pamphlet is considered to be free of doctrinal or moral error. It is not implied that those who have granted ecclesial permission agree with the contents, opinions, or statements expressed.

UN CORAZÓN HUMILDE Y CONTRITO

“Mi sacrificio es un espíritu contrito, tú no desprecias el corazón contrito y humillado” (Salmos 51:19).
La oración del rey David comienza: “¡Ten piedad de mí, oh Dios, por tu bondad!” (Sal 51:3). David, un poderoso rey, podía humillarse ante Dios, ¿qué nos impide hacer lo mismo? El Señor nos pide eso a cada uno de nosotros, y no desprecia a una persona que se acerca a Él con un corazón humilde y contrito (Sal 51:19). No siempre es la otra persona que tiene que abrirse a Dios, para esa otra persona, nosotros podríamos ser la persona que tiene que abrirse al Señor. Dios me pide que reconozca mis ofensas (Sal 51:5) para que Él me pueda ¡Lavar totalmente de mi culpa y purificarme de mi pecado! (Sal 51:4).

El ayuno es una poderosa manera de calmar al mundo que nos rodea y hacer que tu oración sea “oída en las alturas” (Is 58:4). Dios nos ha dado su “lista de deseos” para nuestro ayuno: compartir tu pan con el hambriento y albergar a los pobres sin techo; cubrir al que veas desnudo y no volver la espalda a nuestra familia y amigos (Cfr. Is 58:7). Pedir perdón humildemente a Dios abre nuestros corazones al Señor para que nos sane. También abre los ojos a los que nos rodean que están sufriendo y necesitados.

Como Santa Teresa de Ávila dijo, somos las manos y los pies de Dios. Creemos que lo que Él pide es difícil, su solicitud es simplemente acercarse a Él con un corazón humilde y contrito. Él hará el resto (Cfr. 1 Tes 5:24).

Oración: Ten piedad de mí, oh Dios, en tu bondad guía mi mente para estar abierto a Tu voluntad en esta Cuaresma.
Promesa: “Detrás de ti irá la gloria del Señor” (Is 58:8).
Alabanza: Santas Perpetua y Felicidad diferían de los que las mataron: ellas amaban a sus enemigos. Varios de sus verdugos llegaron a creer en Jesús por el testimonio de su fe mientras morían.
(Esta enseñanza fue presentada por un miembro del equipo editorial).
Rescripto: Según el Código de Derecho Canónico, se otorga el Imprimátur (permiso de publicar) a Un Pan, Un Cuerpo por el periodo desde 1 de febrero de 2014 hasta 31 de marzo de 2014 incluso.
†Reverendísimo Joseph R. Binzer, Obispo auxiliar y Vicario general de la Arquidiócesis de Cincinnati, 8 de augusto de 2013.
El Imprimátur (permiso de publicar) es una declaración que un libro o folleto se considera libre de error doctrinal o moral. No implica acuerdo con contenido, opiniones o afirmaciones expresadas en el mismo.
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