Young Adults of St Francis

January 24, 2014

Posted on: February 24, 2014

WE ARE “ANOINTIANS”

“The Lord forbid that I should do such a thing to my master, the Lord’s anointed.” —1 Samuel 24:7
The murderous David did not kill his arch-enemy, Saul, because he recognized Saul as the Lord’s anointed (1 Sm 24:7, 11). David appreciated being anointed, for he also had been anointed as king by Samuel (1 Sm 16:13; Ps 89:21). Being the Lord’s anointed held extreme significance (see Ps 133:2).

The Messiah is called in Greek “Christos,” which means “the Anointed One.” Jesus began His public ministry by quoting Isaiah 61:1: “The Spirit of the Lord is upon Me; therefore He has anointed Me” (Lk 4:18). Peter began to describe Jesus’ ministry with these words: “God anointed Him with the Holy Spirit and power” (Acts 10:38). Jesus’ title was “Christ,” that is, “the Anointed One.” Jesus’ followers are called “Christians,” that is, “the anointed ones.”

We Christians have been anointed in Baptism and Confirmation. These anointings are even more important than the anointings given to Saul and David. We have been anointed as priests, prophets, and kings. Like Jesus, we have been anointed “with the Holy Spirit and power” (Acts 10:38). In Jesus, we can do even greater works than He did (Jn 14:12). Christians, “remain in Him as that anointing taught you” (1 Jn 2:27).

Prayer: Father, make me so like Christ and so deep in His Word that I can rightly be called “Christian” (Acts 11:26).
Promise: “They were likewise to have authority to expel demons.” —Mk 3:15
Praise: St. Francis wrote apologetic books to defend against heresies and spiritual books to raise the faith of lay people. God so anointed his writing that he has been honored as the patron saint of journalists.
Rescript: In accord with the Code of Canon Law, I hereby grant my permission to publish One Bread, One Body covering the period from December 1, 2013 through January 31, 2014.
†Most Reverend Joseph R. Binzer, Auxiliary Bishop, Vicar General of the Archdiocese of Cincinnati, June 17, 2013.
The rescript is a declaration that a book or pamphlet is considered to be free of doctrinal or moral error. It is not implied that those who have granted ecclesial permission agree with the contents, opinions, or statements expressed.

SOMOS UNGIDOS

“¡Dios me libre de hacer semejante cosa a mi señor, el ungido del Señor!” (1 Samuel 24:7).
El asesino David no mató a su archienemigo, Saúl, porque lo reconoció como ungido del Señor (1 Sam 24:7; 11). David apreciaba ser ungido, porque él también había sido ungido como rey por Samuel (1 Sam 16:13; Sal 89:21). Ser ungido del Señor tenía algo muy importante (Cfr. Sal 133:2).

El Mesías es llamado “Cristo” en griego, lo cual significa “el Ungido”. Jesús empezó su ministerio público citando a Isaías 61:1: “El Espíritu del Señor está sobre mí, porque me ha consagrado por la unción” (Lc 4:18). Pedro empezó a describir el ministerio de Jesús con estas palabras: “Dios ungió a Jesús de Nazaret con el Espíritu Santo, llenándolo de poder” (Hch 10:38). El título de Jesús era “Cristo”, es decir, “el Ungido”. Los seguidores de Jesús son llamados “cristianos”, es decir, “los Ungidos”.

Nosotros, los cristianos, hemos sido ungidos en el Bautismo y la Confirmación. Estas unciones incluso son más importantes que las dadas a Saúl y David. Hemos sido ungidos como sacerdotes, profetas y reyes. Al igual que Jesús, hemos sido ungidos “con el Espíritu Santo y poder” (Hch 10,38). En Jesús, podemos hacer obras aún más grandes que las que Él hizo (Jn 14:21). Los cristianos “permanezcan en Él, como ella [la unción] les ha enseñado” (1 Jn 2:27).

Oración: Padre, hazme semejante a Cristo, lleno de Su Palabra, digno de ser llamado “cristiano” (Hch 11:26).
Promesa: “Ellos tenían el poder de expulsar a los demonios” (Mc 3:15).
Alabanza: San Francisco escribió libros apologéticos para defender contra las herejías y libros espirituales para elevar la fe de los laicos. Así, Dios ungió sus escritos para ser honrado como el santo patrón de los periodistas.
Rescripto: Según el Código de Derecho Canónico, se otorga el Imprimátur (permiso de publicar) a Un Pan, Un Cuerpo por el periodo desde 1 de diciembre de 2013 hasta 31 de enero de 2014 incluso.
†Reverendísimo Joseph R. Binzer, Obispo auxiliar y Vicario general de la Arquidiócesis de Cincinnati, 19 de julio de 2013.
El Imprimátur (permiso de publicar) es una declaración que un libro o folleto se considera libre de error doctrinal o moral. No implica acuerdo con contenido, opiniones o afirmaciones expresadas en el mismo.
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