Young Adults of St Francis

January 20, 2014

Posted on: February 24, 2014

DOWNRIGHT UPRIGHT

“To the upright man I will show how God can save.” —Psalm 50:23, JB
Various people came to Jesus with the objection that His disciples did not fast, while the Pharisees and John the Baptizer did fast (Mk 2:18). John and the Pharisees were upright men, and Jesus kept the promise of Psalm 50:23 by showing them the salvation of God. Throughout the Gospel, Jesus spends time with the upright, teaching them and showing them God’s heart and way of salvation (e.g Lk 7:36ff; 11:37ff; 14:1ff).

On Calvary, Jesus especially showed God’s salvation to the upright in His passion, crucifixion, suffering, death, and resurrection. Did the upright members of the Sanhedrin and the upright Pharisees accept God’s salvation? Some upright people who were shown the salvation of God accepted it (Acts 26:5ff; Jn 3:1). Others were scandalized by God’s offer of salvation of sinners and rejected it (see Jn 12:42).

Are you upright? Praise Jesus if you are! In an increasingly immoral culture, upright men and women are much needed. The true upright person will make an honest assessment of God’s generous offer of salvation and their own weakness in comparison to the uprightness of God. The question then becomes, can a person remain upright after having been shown the salvation of God and rejecting it? “Let anyone who thinks he is standing upright watch out lest he fall!” (1 Cor 10:12) Our hope is not in our own righteousness but the righteousness and the mercy of Jesus.

Prayer: Father, may I never prefer the praises of people to Your glory (Jn 12:43).
Promise: “Obedience is better than sacrifice.” —1 Sm 15:22
Praise: St. Sebastian was healed and restored from one attempted execution to confront the emperor again, giving a double witness to his faith in Jesus.
(This teaching was submitted by a member of our editorial team.)
Rescript: In accord with the Code of Canon Law, I hereby grant my permission to publish One Bread, One Body covering the period from December 1, 2013 through January 31, 2014.
†Most Reverend Joseph R. Binzer, Auxiliary Bishop, Vicar General of the Archdiocese of Cincinnati, June 17, 2013.
The rescript is a declaration that a book or pamphlet is considered to be free of doctrinal or moral error. It is not implied that those who have granted ecclesial permission agree with the contents, opinions, or statements expressed.

SIMPLEMENTE INTEGRO

“¡Al que va por el buen camino, le haré gustar la salvación de Dios!” (Salmos 50:23).
Varias personas se acercaron a Jesús quejándose de que sus discípulos no ayunaban, mientras que los fariseos y los de Juan el Bautista ayunaba (Mc 2:18). Juan y los fariseos eran hombres íntegros, y Jesús mantuvo la promesa del Salmo 50:23, mostrándoles la salvación de Dios. A lo largo del Evangelio, Jesús pasa tiempo con los íntegros, enseñándoles y mostrándoles el corazón de Dios y el camino de la salvación (por ejemplo, Lc 7:36; 11:37, 14:01).

En el Calvario, Jesús mostró especialmente la salvación de Dios a los que viven con integridad. ¿Hubo algunos miembros del Sanedrín que tenían integridad? Algunos de ellos sí aceptaron el mensaje de Jesús (Hch 26:5; Jn 3:01). Otros se escandalizaron por la salvación de Dios hacia los pecadores y la rechazaron (Cfr. Jn 12:42).

¿Aspiras a vivir con integridad? ¡Alaba a Jesús si así es! En una cultura cada vez más inmoral, son muy necesarios hombres íntegros. La verdadera persona íntegra evalúa el mensaje de la salvación de Dios, y se confronta con su propia debilidad. ¿Puede una persona íntegra rechazar el mensaje del Evangelio? “Por eso, el que se cree muy seguro, ¡cuídese de no caer!” (1 Cor 10:12). Nuestra esperanza no está en nuestra propia rectitud, sino la rectitud y la misericordia de Jesús.

Oración: Padre, que nunca prefiera las alabanzas de la gente a tu gloria (Jn 12:43).
Promesa: ¡Obediencia es mejor que sacrificio! (1 Sam 15:22).
Alabanza: San Sebastián fue sanado y restaurado de un intento de ejecución para hacer frente al nuevo emperador, dándole un doble testimonio de su fe en Jesús.
(Esta enseñanza fue presentada por un miembro de nuestro equipo editorial).
Rescripto: Según el Código de Derecho Canónico, se otorga el Imprimátur (permiso de publicar) a Un Pan, Un Cuerpo por el periodo desde 1 de diciembre de 2013 hasta 31 de enero de 2014 incluso.
†Reverendísimo Joseph R. Binzer, Obispo auxiliar y Vicario general de la Arquidiócesis de Cincinnati, 19 de julio de 2013.
El Imprimátur (permiso de publicar) es una declaración que un libro o folleto se considera libre de error doctrinal o moral. No implica acuerdo con contenido, opiniones o afirmaciones expresadas en el mismo.
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