Young Adults of St Francis

January 19, 2014

Posted on: February 24, 2014

TITLE INSURANCE

“Look! There is the Lamb of God Who takes away the sins of the world.” —John 1:29
The Holy Spirit inspired St. John to pack his Gospel with titles of Jesus. Praying and praising Jesus by speaking His titles and meditating upon them is insurance against taking Jesus for granted. It’s a great way to deepen our relationship with Him.

Among other titles, John refers to Jesus as:

  • the Word of God (Jn 1:1) and Word-Made-Man (Jn 1:14),
  • “Lamb of God” (Jn 1:29),
  • God’s “Chosen One” (Jn 1:34),
  • Rabbi, (and also Teacher) (Jn 1:38),
  • “the Messiah” (Jn 1:41),
  • Son of God and King of Israel (Jn 1:18, 49),
  • “the Son of Man” (Jn 1:51),
  • “the Bread of Life” (Jn 6:35, 48),
  • “Light of the World” (Jn 8:12),
  • “I AM” (Jn 8:28; see also Ex 3:14),
  • “Lord” (Jn 9:38),
  • “Good Shepherd” (Jn 10:11, 14),
  • “the Resurrection and the Life” (Jn 11:25),
  • “the Way, and the Truth, and the Life” (Jn 14:6),
  • “the Vine” (Jn 15:5),
  • “the King of the Jews” (Jn 19:19), and
  • “my Lord and my God!” (Jn 20:28)

There are many other Scriptural titles of Jesus. These titles combat deception and encourage truth. Praise Jesus by His titles.

Prayer: Jesus, Lamb of God, I worship You with my whole heart.
Promise: “I will make you a light to the nations, that My salvation may reach to the ends of the earth.” —Is 49:6
Praise: Praise Jesus, “the First and the Last and the One Who lives” (Rv 1:17-18).
(This teaching was submitted by a member of our editorial team.)
Rescript: In accord with the Code of Canon Law, I hereby grant my permission to publish One Bread, One Body covering the period from December 1, 2013 through January 31, 2014.
†Most Reverend Joseph R. Binzer, Auxiliary Bishop, Vicar General of the Archdiocese of Cincinnati, June 17, 2013.
The rescript is a declaration that a book or pamphlet is considered to be free of doctrinal or moral error. It is not implied that those who have granted ecclesial permission agree with the contents, opinions, or statements expressed.

SEGURO DE TÍTULO

“¡Mira! Aquí el Cordero de Dios que quita el pecado del mundo” (Juan 1:29).
El Espíritu Santo inspiró a san Juan para centrar su Evangelio con los títulos de Jesús. Orando y alabando a Jesús mencionando sus títulos y meditando sobre ellos es un seguro en contra de tomar a Jesús por sentado. Es una gran manera de profundizar nuestra relación con Él.

Entre otros títulos, Juan se refiere a Jesús como:

  • la Palabra era Dios (Jn 1:1) Y la Palabra se hizo carne (Jn 1:14),
  • “el Cordero de Dios” (Jn 1:29),
  • él es el Hijo de Dios (Jn 1:34),
  • Rabbi, (significa Maestro) (Jn 1:38),
  • “el Mesías” (Jn 1:41),
  • el Hijo único y Rey de Israel (Jn 1:18, 49),
  • “el Hijo del hombre” (Jn 1:51),
  • “el pan de Vida” (Jn 6:35, 48),
  • “la luz del mundo” (Jn 8:12),
  • “Yo Soy” (Jn 8:28; Cfr. Ex 3:14),
  • “Señor” (Jn 9:38),
  • “buen Pastor” (Jn 10:11, 14),
  • “la Resurrección y la Vida” (Jn 11:25),
  • “el Camino, la Verdad y la Vida” (Jn 14:6),
  • “la vid” (Jn 15:5),
  • “rey de los judíos” (Jn 19:19), y
  • “¡Señor mío y Dios mío!” (Jn 20:28)

Hay muchos otros títulos bíblicos de Jesús. Estos títulos combaten el engaño y animan a la verdad. ¡Alabado sea Jesús por sus títulos!

Oración: Jesús, Codero de Dios, te alabo con todo mi corazón.
Promesa: “yo te destino a ser la luz de las naciones, para que llegue mi salvación hasta los confines de la tierra” (Is 49:6).
Alabanza: Alabado sea Jesús, “el Primero y el Ultimo, el Viviente” (Ap 1:17-18).
(Esta enseñanza fue presentada por un miembro de nuestro equipo editorial).
Rescripto: Según el Código de Derecho Canónico, se otorga el Imprimátur (permiso de publicar) a Un Pan, Un Cuerpo por el periodo desde 1 de diciembre de 2013 hasta 31 de enero de 2014 incluso.
†Reverendísimo Joseph R. Binzer, Obispo auxiliar y Vicario general de la Arquidiócesis de Cincinnati, 19 de julio de 2013.
El Imprimátur (permiso de publicar) es una declaración que un libro o folleto se considera libre de error doctrinal o moral. No implica acuerdo con contenido, opiniones o afirmaciones expresadas en el mismo.
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