Young Adults of St Francis

January 18, 2014

Posted on: February 24, 2014

YOU ARE CHOSEN FOR GREATNESS

“I have come to call sinners.” —Mark 2:17
Saul was outsmarted by some lost asses (1 Sm 9:4). Nevertheless, the Lord chose him to become king and sent Samuel to anoint him (1 Sm 10:1).

Levi (Matthew) was a tax-collector, one of the most sinful occupations in his society (Mk 2:14). Nevertheless, Jesus called Matthew to follow Him (Mk 2:14).

The Lord chooses the most unlikely people to be great in His kingdom. “God chose those whom the world considers absurd to shame the wise; He singled out the weak of this world to shame the strong. He chose the world’s lowborn and despised, those who count for nothing, to reduce to nothing those who were something; so that mankind can do no boasting before God” (1 Cor 1:27-29).

The Lord has chosen you to be great because He has called you to be His child. You must live not a minimalistic, superficial, mediocre life, but rather an abundant, holy, and eternal life. You are so precious that you were purchased at the price of the incarnate God’s blood (1 Cor 6:20). You are so important that you can’t become more important. You can only become more aware of your greatness in Him.

As unworthy as you are, you are chosen to be great. Become what the Lord has chosen you to be.

Prayer: Father, may I aspire to greatness and serve the needs of all (Mt 20:26-27).
Promise: “People who are healthy do not need a doctor; sick people do.” —Mk 2:17
Praise: Charlie went to Confession again after many years. Jesus lifted his burden of sin.
Rescript: In accord with the Code of Canon Law, I hereby grant my permission to publish One Bread, One Body covering the period from December 1, 2013 through January 31, 2014.
†Most Reverend Joseph R. Binzer, Auxiliary Bishop, Vicar General of the Archdiocese of Cincinnati, June 17, 2013.
The rescript is a declaration that a book or pamphlet is considered to be free of doctrinal or moral error. It is not implied that those who have granted ecclesial permission agree with the contents, opinions, or statements expressed.

HAS SIDO ELEGIDO PARA SER GRANDE

“Yo he venido a llamar a los pecadores” (Marcos 2:17).
Saúl fue más listo que las asnas perdidas (1 Sm 9:4). Sin embargo, el Señor lo escogió para que fuera rey y le mandó a Samuel para que lo ungiera con aceite (1 Sm 10:1).

Levi (Mateo) fue un cobrador de impuestos, uno de los puestos más pecaminosos en la sociedad (Mc 2:14). Sin embargo, Jesús llamó a Mateo a que le siguiera (Mc 2:14).

El Señor escoge a la gente más increíble para ser grandes en su Reino. “Dios eligió lo que el mundo tiene por necio, para confundir a los sabios; lo que el mundo tiene por débil, para confundir a los fuertes; lo que es vil y despreciable y lo que no vale nada, para aniquilar a lo que vale. Así, nadie podrá gloriarse delante de Dios” (1 Co 1:27-29).

El Señor te ha escogido para que seas grande, el Señor te ha llamado su hijo. No vivas una vida minimalista, superficial, mediocre, aspira a una vida abundante en santidad y vida. Eres muy preciado, fuiste comprado al precio de la sangre encarnada de Dios (1 Co 6:20). Eres tan importante que no puedes ser más importante. Sólo puedes llegar a ser más consciente de tu grandeza en Él.

Tan indigno como eres, has sido elegido para ser grande. Conviértete en lo que el Señor te ha escogido que seas.

Oración: Padre, puedo aspirar a la grandeza y servir a las necesidades de todos los demás (Mt 20:26-27).
Promesa: “Las personas que están saludables no necesitan de un doctor, sino las personas que si están enfermas” (Mc 2:17).
Alabanza: Carlos volvió a confesarse después de muchos años. Jesús le alivió del peso de sus pecados.
Rescripto: Según el Código de Derecho Canónico, se otorga el Imprimátur (permiso de publicar) a Un Pan, Un Cuerpo por el periodo desde 1 de diciembre de 2013 hasta 31 de enero de 2014 incluso.
†Reverendísimo Joseph R. Binzer, Obispo auxiliar y Vicario general de la Arquidiócesis de Cincinnati, 19 de julio de 2013.
El Imprimátur (permiso de publicar) es una declaración que un libro o folleto se considera libre de error doctrinal o moral. No implica acuerdo con contenido, opiniones o afirmaciones expresadas en el mismo.
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