Young Adults of St Francis

February 8, 2014

Posted on: February 24, 2014

DAILY DYINGS

“People were coming and going in great numbers, making it impossible for them to so much as eat.” —Mark 6:31
Jesus tried to take a day off, or at least an hour off. He wanted to stop and eat for a change. So He got into the boat with His apostles and went off to a deserted place (Mk 6:32). However, hundreds, even thousands, of people ran around the lake, and what was supposedly a deserted place was packed with a vast crowd (Mk 6:33). So there was no rest and no food for Jesus.

Most people get rather irritable when they don’t eat and sleep enough. When our stomachs are growling and our eyelids drooping, we naturally have a tendency to focus on ourselves and our own needs. Yet Jesus reacted to the overwhelming demands from the crowd by dying to Himself and loving the people. Jesus forgot about His needs and “began to teach them at great length” (Mk 6:34).

Jesus hung on the cross and died on Calvary, but this was not His first death. Jesus’ three hours on Calvary completed thirty-three years of dying to Himself because of His love for us. In the same way, let us pick up our cross daily, follow Jesus, deny our very self (Lk 9:23), and die to ourselves repeatedly (Jn 12:24).

Prayer: Jesus, thank You for Calvary, for long days, fastings, hard work, self-denial, and Your love.
Promise: “I give you a heart so wise and understanding that there has never been anyone like you up to now, and after you there will come no one to equal you.” —1 Kgs 3:12
Praise: St. Jerome learned discipline in the Venetian army, and discipleship in God’s.
Rescript: In accord with the Code of Canon Law, I hereby grant my permission to publish One Bread, One Body covering the period from February 1, 2014 through March 31, 2014.
†Most Reverend Joseph R. Binzer, Auxiliary Bishop, Vicar General of the Archdiocese of Cincinnati, August 8, 2013.
The rescript is a declaration that a book or pamphlet is considered to be free of doctrinal or moral error. It is not implied that those who have granted ecclesial permission agree with the contents, opinions, or statements expressed.

MUERTE DIARIA

“Porque era tanta la gente que iba y venía, que no tenían tiempo ni para comer…” (Marcos 6:31).
Jesús trata de tomar el día, o al menos una hora libre. El quería parar y comer algo. El fue al bote con sus apóstoles y partieron hacia un lugar solitario (Mc 6:32). De la misma forma cientos, y hasta miles de personas corren alrededor del lago, el cual supuestamente era un lugar desierto pero estaba repleto por una multitud (Mc 6:33). Así es que no hay descanso, ni alimento para Jesús.

La mayoría de la gente se irrita fácilmente cuando no se alimenta o descansa lo necesario. Cuando nos gruñe el estomago y se nos caen los párpados de sueño, naturalmente tendemos a enfocarnos solo en nuestras necesidades. Aún en estas condiciones Jesús responde al llamado desesperado de la multitud muriendo para sí mismo por amor a su gente. Jesús olvida sus propias necesidades y “estuvo enseñándoles largo rato” (Mc 6:34).

Jesús murió colgado en la cruz en el Calvario, pero esta no fue su primera muerte. Jesús tres horas antes del calvario, acaba de cumplir treinta y tres años de morir a Sí mismo por amor a nosotros. En esta misma forma, levantemos diariamente nuestra cruz, neguémonos a nosotros mismos y sigamos a Jesús (Lc 9:23), muriendo a nosotros mismos repetidamente (Jn 12:24).

Oración: Jesús, gracias por Tu calvario, por los largos días, Tus ayunos, Tu arduo trabajo, Tu negarte a Ti mismo y por Tu amor.
Promesa: “Te doy un corazón sabio y prudente, de manera que no ha habido nadie como tú antes de ti, ni habrá nadie como tú después de ti” (1Re 3:12).
Alabanza: San Jerónimo aprendió la disciplina del ejército de Venecia, y del ser discípulo de Dios.
Rescripto: Según el Código de Derecho Canónico, se otorga el Imprimátur (permiso de publicar) a Un Pan, Un Cuerpo por el periodo desde 1 de febrero de 2014 hasta 31 de marzo de 2014 incluso.
†Reverendísimo Joseph R. Binzer, Obispo auxiliar y Vicario general de la Arquidiócesis de Cincinnati, 8 de augusto de 2013.
El Imprimátur (permiso de publicar) es una declaración que un libro o folleto se considera libre de error doctrinal o moral. No implica acuerdo con contenido, opiniones o afirmaciones expresadas en el mismo.
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