Young Adults of St Francis

February 12, 2014

Posted on: February 24, 2014

HEART CONDITIONS

“Wicked designs come from the deep recesses of the heart.” —Mark 7:21
Solomon asked the Lord for a wise and understanding heart (1 Kgs 3:9). The Lord answered His prayer and made Him the wisest person in history (1 Kgs 3:12). Yet, through his sins, Solomon turned his heart away from the Lord (1 Kgs 11:3). His heart was not entirely devoted to the Lord (1 Kgs 11:4). He died a fool with his kingdom on the verge of civil war. Solomon died of a spiritual heart attack.

We Christians are greater than Solomon (see Mt 11:11). Through baptism, we have received not only a wise heart, but a new heart promised by the Lord (see Ez 36:26). However, we can likewise sin and turn our hearts away from the Lord. We can lose our first love (see Rv 2:4) and no longer decide to love the Lord with all our hearts (see Mt 22:37). If we persist in this lukewarmness (Rv 3:16), we, like Solomon, will also die and damn ourselves through a spiritual heart attack. Consequently, we must repent of any sinful compromises with the ways of the world and keep our new heart beating with pure love of the Lord. We received a new heart at our baptism and will receive a renewed heart through the Sacrament of Reconciliation. Repentance prevents spiritual heart attacks.

Prayer: Father, “create in me a clean heart” (Ps 51:12, our transl.).
Promise: “The report I heard in my country about your deeds and your wisdom is true.” —1 Kgs 10:6
Praise: “Heart of Christ, we sing Your praises!”
Rescript: In accord with the Code of Canon Law, I hereby grant my permission to publish One Bread, One Body covering the period from February 1, 2014 through March 31, 2014.
†Most Reverend Joseph R. Binzer, Auxiliary Bishop, Vicar General of the Archdiocese of Cincinnati, August 8, 2013.
The rescript is a declaration that a book or pamphlet is considered to be free of doctrinal or moral error. It is not implied that those who have granted ecclesial permission agree with the contents, opinions, or statements expressed.

CONDICIONES DEL CORAZÓN

“Es del interior del corazón de los hombres, de donde provienen las malas intenciones” (Marcos 7: 21).
Salomón pidió al señor un corazón sabio y comprensivo (1Re 3: 9). El Señor contestó Su oración y lo convirtió en la persona más sabia de la historia (1Re 3: 12). Además, por medio de sus pecados, Salomón alejó su corazón del Señor (1Re 11: 3). Su corazón no estaba totalmente dedicado al Señor (1Re 11: 4). Él murió como un tonto con su reino al borde de la guerra civil. Salomón murió de un ataque del corazón espiritual.

Nosotros los Cristianos somos más grandes que Salomón (ver Mt 11: 11). Por el bautismo, hemos recibido no sólo un corazón sabio sino uno nuevo prometido por el Señor (ver Ez 36: 26). Sin embargo, podemos por igual pecar y apartar nuestros corazones del Señor. Podemos perder nuestro primer amor (ver Ap 2: 4) y decidir no amar más al Señor con todo nuestro corazón (ver. Mt 22: 37). Si perseveramos en esa tibieza (Ap 3:16) como Salomón, también moriremos y nos condenaremos a morir de un ataque de corazón espiritual. Por consiguiente, debemos arrepentirnos de cualquier compromiso pecaminoso a la manera del mundo y mantener nuestro nuevo corazón latiendo con el amor puro del Señor. Hemos recibido un corazón nuevo en el bautismo y recibiremos uno renovado por el Sacramento de la Reconciliación. El arrepentimiento previene ataques de corazón espirituales.

Oración: Padre, “crea en mí un corazón puro” (Sal 51:12).
Promesa: “Realmente era verdad lo que había oído decir en mi país acerca de ti y de tu sabiduría” (1Re 10: 6).
Alabanza: “¡Corazón de Cristo, cantamos tus alabanzas!”
Rescripto: Según el Código de Derecho Canónico, se otorga el Imprimátur (permiso de publicar) a Un Pan, Un Cuerpo por el periodo desde 1 de febrero de 2014 hasta 31 de marzo de 2014 incluso.
†Reverendísimo Joseph R. Binzer, Obispo auxiliar y Vicario general de la Arquidiócesis de Cincinnati, 8 de augusto de 2013.
El Imprimátur (permiso de publicar) es una declaración que un libro o folleto se considera libre de error doctrinal o moral. No implica acuerdo con contenido, opiniones o afirmaciones expresadas en el mismo.
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